سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن-مزایا سپتیک تانک

 

سپتیک تانک:

سپتیک تانک یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین تصفیه فاضلاب می باشد که برای تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی می باشد.سپتیک تانک حوضچه ای است که معمولا به ان گندانبار نیز می گویند.سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی (ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتری های بی هوازی صورت می گیرد .  درواقع سپتیک تان به  محیطی گفته می شود که درآن باکتری های بی هوازی وجود دارند و در حال تجزیه مواد آلی مثل فضولات، لجن ها و… هست.استفاده از سپتیک تانک کمک فراوانی در تصفیه دقیق فاضلاب و عدم رسوب گذاری می گردد همچنین سپتیک تانک کمک فراوانی به پیشگیری اسیب به محیط زیست می کند.سپتیک تانک ها از انواع مختلفی تولید می گردد که در ادامه به ان پرداخته می شود.سپتیک تانک پلی اتیلن به دلیل مزایای که دارد از سپتیک تانک های فایبرگلاس و بتنی برتر می باشد.

تاریخچه سپتیک تانک:

در سال 1860 شخصی به نام جان موراس برای دفع فاضلاب خانگی خود اولین طراحی سپتیک تانک را از جنس بتنی تولید کرد. او بعد از 10 سال به عنوان تخلیه سپتیک به آن محل مراجعه کرد و با مشاهده نتایج حاصل از خروجی سپتیک تانک شگفت زده شد. او با مشاهده فاضلابی که تصفیه شده است با تعدادی از دانشمندان صحبت کرد تا با مشارکت هم بتواند یک طرح پیشرفته تر از سپتیک تانک ایجاد کنند و ارائه نمایند. سپس آن ها در سال های دهه 1880، حدود 20 سال پس از نخستین سپتیک تانک موفق شدند مبانی مربوط به سپتیک تانک را به دیگران عرضه کنند  .اولین سپتیک تانک در آمریکا در سال 1883 تولید شد و بعد از آن در آمریکا بر اساس مبانی طراحی آقای موراس از جنس های فلزی و بتنی ساخته شده اند.سپتیک تانک ها در دهه سال 1940 در آمریکا بسیار محبوب شدند تا اینکه در سال های 1960 تا 1970 تغییرات بزرگی در امر طراحی آن ها به وجود آمد.

اجزا تشکیل دهنده سپتیک تانک:

سیستم ورودی فاضلاب

دیوار جداکننده

مخزن زلال سازی

مخزن اولیه سپتینک تانک

خروج تهویه

سیستم خروجی فاضلاب

مزایا استفاده از سپتیک تانک:

سپتیک تانک از مزایا و ویژگی های فراوانی برخوردار می باشد که باعث شده تا کاربرد های فراوانی داشته باشد.از مزایای سپتیک تانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سهولت در نصب

قیمت مناسب و اقتصادی بودن سپتیک تانک

طول عمر بالا و مفید

از عملکرد صحیحی برخوردار می باشد

سپتیک تانک ها از مقاومت بالایی نیز در برابر خوردگی و پوسیدگی می باشد

عدم نیاز به تجهیزات گسترده و انرژی

جلوگیری از اسیب به محیط زیست

راندمان بالا

تصفیه دائم

آب بندی کامل 

داشتن محیطی سالم و بهداشتی

ضد اشعه خورشید

قابلیت تولید در ابعاد مختلف

استاندار بودن سپتیک تانک

مکانیزم عملکرد سپتیک تانک:

ابتدا فاضلاب از طریق لوله ورودی به بخش اول سپتیک تانک  وارد می شود. این بخش که توسط یک دیواره جدا کننده از بخش دوم مخزن جدا شده است، حجمی برابر دو سوم از کل حجم سپتیک تانک را دارا می باشد. با ورود فاضلاب به این قسمت، مواد معلق و ذرات خارجی به علت وزن بالاتر خود به سمت پایین حرکت کرده و در کف مخزن ته نشین می شوند. روغن و چربی ها هم به علت اینکه دارای وزن مخصوص کمتر در مقایسه با فاضلاب هستند، به سمت بالا حرکت کرده و بر روی سطح شناور می شوند.تجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن سبب به وجود آمدن توده ای از لجن شده و میکروارگانیسم ها و باکتری ها در آن تکثیر کرده و رشد می کنند. واکنش های بیولوژیکی که در جریان تکثیر و رشد آنها اتفاق می افتد سبب می شود که مواد آلی آلاینده تجزیه شوند و فاضلاب تصفیه گردد. انجام این واکنش ها همچنین باعث تبدیل حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز و کمتر شدن حجم لجن می شود. بیوگاز تولید شده که اکثراً متان است به وسیله لوله خروج بیوگاز از سپتیک تانک خارج می شود. در ادامه پساب بخش اول با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیوار جداکننده، وارد بخش دوم سپتیک تانک می شود. در این قسمت ذرات خیلی ریز چربی و روغنی که در فاضلاب باقی مانده اند، بر روی سطح شناور می گردند. در آخر نیز پساب زلال شده به وسیله لوله خروجی از سپتیک تانک خارج می شود.لجن جمع شده در سپتیک تانک بعد از حدود دو سال لازم است که تخلیه شود. در زمان تخلیه بهتر است، کمی از لجن در سپتیک تانک باقی بماند، چون این لجن دارای میکروارگانیسم ها و باکتری های تاثیرگذار در تصفیه است و تخلیه کامل آها موجب طولانی تر شدن زمان راه اندازی مجدد بخش بیولوژیکی سپتیک تانک می گردد.

نحوه خروج لجن از سپتیک تانک:

برای خروج لجن ها از سپتیک تانک می بایست حتما با کمک تانکر خارج شود و به داخل گودالی ریخته شود البته در هنگام خروج لجن از سپتیک تانک نباید تمام لجن ها را تخلیه کرد. بعد از هر بار تخلیه لجن به گودال نیاز است که سطح آن با خاک پوشیده شود و در تخلیه پایانی لجن گودال با یک لایه خاک ضخیم پوشیده شود.

کاربرد سپتیک تانک:

همانطور که گفته شد از سپتیک تانک به دلیل مزایای که دارد موجب شده تا کاربردهای فراوانی نیز داشته باشد که در متن زیر به کاربردهای سپتیک تانک پرداخته شده است:

در مناطقی مانند شمال کشور که سطح آب زیر زمینی بالا است و نمی شود چاه فاضلاب حفر کرد سپتیک تانک بهترین گزینه می باشد.

در مناطقی که شنزار نیستند و هنگام کندن چاه به شنزار بر خورد نمی کنیم.

مناطقی که از فاضلاب محروم هستند مانند بعضی از مناطق روستایی.

آپارتمان ها و مجتع های مسکونی

 در پروژه های راه و ساختمانی

هتل ها

رستوران های بزرگ که خروجی چربی و مواد زائد در آن ها زیاد است.

نصب سپتیک تانک:

سپتیک تانک را به طور کلی به سه روش نصب می گردد:

نصب دفنی

نصب غیر دفنی

نصب هوایی

نکات مهم در نصب سپتیک تانک:

برای نصب سپتیک تانک باید توجه کرد که حداقل 3متر از ساختمان فاصله داشته باشد.

عمق نصب برای سپتیک تانک می بایست به گونه ای باشد که خروجی فاضلاب به صورت ثقلی وارد لوله ورودی سپتیک شود.

اگر خروجی پساب سپتیک  تانک وارد زمین یا خاک می شود باید زمین  حداقل 10 متر از ساختمان  دور باشد و حداقل 30 متر از چاه های آب فاصله داشته باشد.

هنگامی که می خواهید سپتیک تانک را نصب کنید و امکان عبور ماشین الات باشد به کمک فنس جداسازی صورت گیرد.

زیر سازی و رگلاژ محل نصب سپتیک  تانک مهم و اساس می باشد.

نکات مهم جهت بهبود عملکرد سپتیک تانک:

برای اینکه سپتیک تانک با راندمان بالا و عملکرد بهینه ای داشته باشد می بایست به موارد زیر توجه کرد:

از عبور خودرو های سنگین پیشگیری شود

از وارد شدن اشیا بزرگ و ضد عفونی کننده ها نیز جلوگیری شود.

پیشگیری از ورود رنگ، روغن موتور، سموم ،کود شیمایی و مواد شیمیائی

از اتش در اطراف سپتیک تانک خوداری شود

استفاده از آب داغ به جای استفاده از مواد شیمیائی جت بازنمودن مسیر فاضلاب مسدود شده

انواع سپتیک تانک:

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتیک تانک بتنی:

 سپتیک تانک های بتنی یکی از انواع سپتیک تانک ها می باشد که شکل ظاهری ان استوانه یا مکعب مستطیل سرپوشیده  می باشد که در ابعاد مختلف تولید می گردد.در سپتیک تانک های بتنی فاضلاب از قسمت ورودی که در بالای فضای استوانه ای شکل آن قرار دارد وارد می شود و ذرات به کمک شناور سازی و ته نشینی به جدا شدن شروع می کند و در نهایت با توجه به وزن مولکولی خود در قسمت اخر استوانه ای که انباره هم نیز گفته می شود تجمع پیدا می کند. این مواد به تدریج در انباره تجمع یافته و ته نشین می  گردد به صورتی که در فاضلاب خروجی از سپتیک تانک بخش بزرگی از این مواد وارد نمی گردد.از معایب این نوع سپتیک تانک مقاوم نبودن در برابر خوردگی و شکست و ترک برداشتن می باشد.

سپتیک تانک فایبر گلاس:

مکانیزم عملکرد سپتیک تانک فایبر گلاس همچون سپتیک تانک بتنی بوده و تفاوت ان ها در نوع جنس بدنه می باشد. این تفاوت سبب مزایایی به سپتیک تانک های فایبر گلاس در مقایسه با سپتیک تانک های بتنی شده است که عبارتند از:به صورت دفنی قابل نصب می شودو عدم خوردگی و زنگ زدگی می باشدو نسبت به سپتیک تانک بتنی از عمر بیشتری برخوردار می باشد.

سپتیک تانک پلی اتیلن:

همانطور که گفته شد سپتیک تانک پلی اتیلن مزایای بیشتری نسبت به دیگر سپتیک تانک هادارد.سپتیک تانک های پلی اتیلن از وزن سبک و عمر طولانی و همچنین قیمت مناسب برخوردار می باشد.سپتیک تانک پلی اتیلن با راندمان بالا و عملکرد صحیح ،مقاومت بالا در برابر خوردگی،مقاوم دربرابر مواد شیمیایی و اشعه خورشید و...مورد استفاده قرار گیرد.و از سپتیک تانک پلی اتیلن بیشتر مورداستفاده قرار گرفته است.این نوع سپتیک تانک ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید می شود.

طول عمر سپتیک تانک پلی اتیلن:

سپتیک تانک ها میتواندد تا 50یا حتی بیشتر طول عمر داشته باشند و همینطور از عملکرد صحیحی برخوردار باشد.مواد اولیه و فرایند تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دستگاه های تولید سپتیک تانک پلی اتیلن،نکات مهم در نگهداری سپتیک تانک که به ان ها اشاره شده بود و....در طول عمر سپتیک تانک موثر می باشد.

مراحل نصب سپتیک تانک پلی اتیلن:

برای نصب سپتیک تانک می بایست در نخستین گام زمین را به طول یک کمتر یا حداقل بیشتر از طول سپتیک تانک ایجاد شود. عمق ایجاد شده می بایست برابر ارتفاع سپتیک تانک به اضافه عمق لوله ورودی باشد.

هنگامی که خاک منطقه مورد نظر مقاومت مناسبی داشته باشد باید یک لایه بتن مگر با عیار حداقل 150 کیلوگرم بر مترمکعب در کف گود ایجاد شود..

می بایست سپتیک تانک را با استفاده از قلاب ها مخصوص و جرثقیل در منطقه گود شده قرار داد.

 لوله های وروردی و خروجی و خروجی بیوگاز را متصل کنید.

خاک گودبرداری را ابتدا الک کرده تا عاری از سنگ ها و سنگ ریزه ها باشد.

خاک الک شده را می توان به صورت دستی یا با  کمک وسایل مکانیکی در اطراف سپتیک تانک بریزید.

موارد نشان دهنده مشکل سپتیک تانک:

ایجاد بوی بد و صدا

برگشت فاضلاب

هنگام باریدن باران چاله هایی ایجاددمی شود در پیرامون سپتیک تانک

زمان تخلیه سپتیک تانک:

زمان تخلیه سپتیک تانک به عواملی بستگی دارد و می بایست در فواصل منظم انجام بگیرد.

ظرفیت سپتیک تانک

حجم فاضلاب ته نشین شده

تعداد افراد خانواده

میزان وردی فاضلاب

راندمان حذف آلاینده ها در سپتیک تانک:

راندمان حذف در سپتیک تانک به پارامترهایی مانند: کیفت فاضلاب ورودی، طراحی سپتیک تانک و شرایط راهبری بستگی دارد و برای ان نمی توان راندمان ثابت و مشخصی تعیین کرد.

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک:

بر ظبق استانداردهای BS6297 ظرفیت سپتیک تانک را از فرمول زیر محاسبه می شود.

V=2000+C*P

که در این رابطه V حداقل حجم سپتیک تانک برحسب لیتر می باشد، C سرانه تولید فاضلاب در هر شبانه روز برحسب لیتر و P تعداد نفرات تحت پوشش برحسب نفر است.

قیمت سپتیک تانک:

قیمت سپتیک تانک با توجه به نوسانات بازار و شرایط اقتصادی به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد که عبارتند از:

تک مخزن و دومخزن و سه مخزن بودن سپتیک تانک در قیمت سپتیک تانک ثاتیر گذار می باشد.

مواد اولیه از مهم ترین فاکتورهای تعیین قیمت سپتیک تانک است که ایا مواد اولیه مرغوب است یا مواد بازیافتی است.

مقدار خاکی که بر روی سپتیک تانک ریخته می شود نیز مهم است.

نصب ان که به صورت دفنی یا غیر دفنی باشد نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

کاربرد ان نیز حائز اهمیت می باشد.

نوع سپتیک تانک جنس ان نیز مهم می باشد.

ظرفیت و حجم سپتیک تانک از مهم ترین فاکتورهای تعیین قیمت سپیتک تانک می باشد.

کیفیت و استاندار بودن سپتیک تانک نیز در قیمت سپتیک تانک موثر می باشد.

افقی و عمودی بودن سپتیک تانک از فاکتورهای دیگر در تعیین قیمت سپتیک تانک می باشد.

تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن:

کارخانه تولیدسپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک پلی اتیلن و استعلام قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن به سایت هلدینگ صنایع برتر مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص هلدینگ صنایع برتر در تماس باشید.